Flyt!

I tisdags tog jag med mig mitt bästa självförtroende ut till stallet och bestämde mig för att pröva samma övningar som de gjort på globenclinicen. Så hästen sadlades, tränsades och fixades iordning för pass och skrittades fram länge för optimal framgång. Vet inte vad det var, om han hade energi från att ha vilat dagen innan men han var pigg och framme utan att vara flamsig. han var visserligen rätt spänd när vi värmde upp men slappnade av mer och mer. Passet avslutades från vår bästa sida och matte sittandes på hästen strålandes som en sol!

Jag och Erik ska vara med och hoppa höjdhoppning i 6-bars (eller 4 om man ska vara petig) nu på söndag i URFUS julshow. Det blir serie med successiv höjning. Så igår var det träningsdags.
Erik inför träning...

Det kändes riktigt bra att hoppa måste jag säga. Skönt, med tanke på den lite småpirriga känslan som funnits med tanke på att jag är rätt höjdrädd... Men herrn har inga större svårigheter förutom att de lägre hindren inte är lika noga att hoppa över snyggt och felfritt. Men nu är jag riktigt taggad inför söndagen och det ska bli spännande att se vem som kammar hem det hela! För det är då det dags att snöra på sig kostymen och fira in julen på ett traditionsenligt sätt med vad vi från skell brukar kalla för Luciashow. Men nu i storstaan omnämnd som Julshow.




Kommentarer
Postat av: Erica Sjöström

Gud vad roligt med höjdhoppning...! Nu måste du se till att du får det filmat. Så du har bevis om ni börjar komma upp på höga höjder ;)

Kram /Erica

2009-12-04 @ 00:40:50
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0