Julshowen!

Allt gick bra och alla hästar skötte sig utmärkt! Lite nervöst, speciellt när Erkan inte alls uppförde sig som sina närmare 14 år utan hoppade och skyggade för minsta lilla julpynt. Inte helt lyckat när man försöker få koncentration nog att kunna ex släppa tygeln med en hand för att vinka till ungarna på läktaren. Men iaf. så var han på bästa showhumör och struntade glatt i alla mina försök att styra eller bromsa. Detta även fast jag gjort ett extra hål i nosgrimman och spännt den alldeles för hårt. Insåg när vi för tredje gången var nära att klippa en funktionär att jag var tvungen att försöka få honom lite lugnare. . Lättare sagt än gjort när publiken är helt med på noterna och klappar händerna och musiken dånar för fullt. Tur då att vi bara skulle rida rakt fram när vi hoppade, för det klarade han galant!
Vi hoppade som sagt 6 bars med 4 hinder och det första låg på 1m och i slutet låg det sista på 1.60. Det är det högsta jaag har hoppat med lurvas hitills. När höjden kom upp på 1.50 så fick han fokusera lite och på 1.60 kändes det att han hoppade och inte bara lyfte. Men annars så är han så mjuk och smidig att sitta på! Det är helt otroligt. Erik som snubblar över travbommar ... Izza fotade kalaset och Maria filmade så jag hoppas att jag kan få tag i material att lägga ut sedan. Så ska vi få se kanske världens snyggaste Mowgli och Baloo... not.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0