Nytt jobb, ny ort och tja...

Jaha... Då var man inte längre arbetslös. Det är ju glädjande, äntligen! Tyvärr så ligger även detta jobb på annan ort, rätt långt bort dessutom. Så det kommer att innebära veckopendling måndag till fredag. Så för hästlivet blir det inte riktigt som jag planerat. Ridning 3 dagar i veckan är ju liksom inte att ha en egen häst...

Det är dock inte så mycket att välja på för jag vill ju fortfarande äga hästen och han kostar en massa, massa pengar varje månad. Så det är bara att pallra sig iväg till nyjobbet det. Själva jobbet blir nog roligt, det är jag rätt övertygad om. Men jag är just nu inte så sugen på att flytta ner nu när erik trivs så bra i sitt stall och jag med!

I övrigt har Erik fått gå på decembervila - vilket iof inte är vila i ordets rätta bemärkelse eftersom han faktiskt stod rätt länge i somras då han hade problem med benet. Så han har vilat klart för i år tycker jag. Han blir bara stel. Men däremot blir det lite lättare ridning, mycket skogsturer och nästan ingen hoppning nu fram till jul. Men han ska hoppa på fredag, med Malin på hennes skollektion. Så då får fröken hålla i hatten :)



Erik för ca 2,5 år sedan tror jag




Kommentarer
Postat av: Monica

Grattis till det nya jobbet vi får väll se om Dino blir Skellefteå bo igen.

2009-12-10 @ 16:47:07
Postat av: Anna

Tackar... ja det får vi se. Det beror på Fredde.

2009-12-11 @ 18:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0