Ute och busat!

Har vi varit idag! Det blev en kortare tur med sällskap av Elle och Busen och Fei och Valli. Busen är på igångsättning och därför skulle vi ta det lite lugnt. Kanske lättare sagt än gjort när man har två hästar som gillar att retas med varandra lika mycket som två småsyskon. Jag hade satt på gramanen eftersom jag gjorde illa axeln i söndags (häst som stegrade sig när jag höll i den) och Erkan var rätt, tja, pigg igår. Det var ett klokt beslut eftersom ena galoppsträckan blev en kamp för att hålla honom tillbaka när han ville rusa efter Busen som satt iväg med en väldans fart eftersom Valli inte skulle bli efter. Många byten fick han till iaf. Jag vet inte vad som har hänt men han är så himla pigg just nu! Även glad och gnäggar åt diverse saker. Snön verkar göra honom lika positiv som den gör mig :)

Imorgon blir det dock allvar för då ska vi rida dressyrlektion på riktigt! Så det är bara att damma av grejorna för det var ett bra tag sen. Jag återkommer om resultatet...

 
två till som gillar att busa- Bella och Dino


Imorgon ska jag också fixa det sista med min nyårskostym á 70-talsdisco. Det blir något det, även om det inte blir en sjuksköterskeuniform (det är en annan historia, tack Maria!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0