Färdigbroddat!

Igår kom den första snön! Äntligen! Tror nog inte att den kommer att ligga kvar för det var mer slask än fluff som singlade ner på backen. Efetrsom jag och sambon planerade en liten tripp hem till ina föräldrar så tog jag tjuren vid hornen och broddade den 4benta innan så att han inte skulle halka runt ifall kylan mot förmodan slår till ihelgen. Tog inte allt för lång tid denna gång, mycket tack vare att jag fick hjälp av Linda som höll hovar när min käke inte pallade att vridas nedåt mer. 1000 tack för det. Så nu har han iaf 4 brodd per sko och så får vi se hur länge de sitter denna gån. Jag hoppas bara att det faktiskt blir vinter nu så att han inte måste gå runt med dem i leran...

Passade också på att hoppa lite för första gången sen sundsvall. Byggde upp 3 räcken på sepentingbågar och tre studs. Han vär rätt seg (red ett ordentligt dressyrpass kvällen innan), och tyckte att det var rätt jobbigt att sätta sig och samla ihop sig. Vill ju gärna ha det lite bekvämt! Tyvärr så blev jag utkörd ur manegen efter 25 minuter då det skulle djupharvas. Lite synd då man byggt upp en massa hinder själv... men tänkte hoppa lite till så fort jag får tillfälle.

Kommentarer
Postat av: stina

så skönt att det är gjort .. nu blir det bara några 1000 ggr när de är borta:)

2009-11-09 @ 13:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0