Finhästen!

Igår kväll så passade jag på att trimma lite över en markarbetsövning som hoppgrupperna innan använt sig av. Och direkt när jag satt upp och tog tyglarna var han riktigt fin. Hoppningen dan innan gav iaf resultat i att han blev genomjobbad! Han var helt enkelt superfin och lydig. Det är sådana gånger som man lever för, när allt bara går som det ska!. Övningen var enkel. Två cavaletti på mellersta blocken. Vid var kortända i ridhuset på medellinjen och ca 10 m från C/A. Det ska vara rätt tajt. Sedan galopperade man över dessa och red på så man vände upp från väggen och var tvungen att vara mycket noga med hörnpasseringarna. Fungerade fint!

Idag var vi ute i skogen och det blev mest skritt pga det frusna underlaget. Nu hoppas jag att det kommer snö snart så vi kan rida up och galoppera ordentligt. Jag är less på att lalla runt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0