Hoppträning i fullt ridhus

Det blev pga sjukdom en ledig tid igårkväll i ridhuset och det var perfekt för jag behövde verkligen hoppa. Det var ju dock inte bara jag som kom på iden att man kunde rida i ridhuset då utan vi var väl ca 10 st. Så det var lite knepigt att hoppa utan att ta för stor plats. Men det är tur att detta ändå är ett hoppvänligt stall där toleransen är hög för det gick iaf genomföra. Vi hoppade på övningen som ridskolan lämnat kvar, vilket var "timglaset".  Jag kände mig rätt ringrostig och erik var väldigt av/på och vi fick inte riktigt till det. Stundtals kändes det bra och de andra gångerna fick vi inget flyt alls...
Det är iof bra framhoppningsträning att rida när det är så mycket folk för man kan inte helt koncentrera sig på hindret utan måste hela tiden även ha kontroll på omgivningen så att man inte rider över någon stackare. Så är det ju på tävling också, plus att jag haft lite problem med det (även om jag tycker att det blivit bättre). 
Så vi ska hoppa på lördag igen och då hoppas jag att det lossnat lite. Han var väldigt fin att rida efteråt i dressyren. Kanske ska försöka värma upp längre? Får fundera.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0