trimma både det ena och andra...

Idag jobbade vi lite med dressyren. Han som var så fin i onsdags var nu helt plötsligt jättespänd och tittig! När ens snart 14-åriga häst hoppar två meter åt sidan för att det är en fläck på väggen eller för att de måste gå förbi dörren (som de passerar varje varv, varje pass) så blir man rätt less. Det gick så långt att jag fick sakta av och räkna till 10. Sedan släppte det och vi avslutade helt överrens. Som tur var. Riktigt lyhörd och fin. Imorgon ska vi upp tidigt som attan och hoppa innan helgens kurser lägger beslag på ridhuset. Det är bara att hoppas att han är med på noterna.

Något annat som jag lagt märket till är att det börjar vara dags att ta fram klippmaskinen igen... Inte allt för kul eftersom vi inte riktigt brukar vara överrens då. Erik är inte alls förtjust i att stå still medan jag klipper honom. Vissa partier fungerar riktigt bra men virveln och närmast huvudet är riktigt jobbigt. En pärs både för mitt och hans tålamod. Han är så himla överkänslig. Är det någon som har något bra tips på hur man får dem att tycka om att bli klippt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0