Broddhelvetet närmar sig..

Insåg att dagarna är räknade tills jag kommer att måsta utstå den årliga plågan som varje norrländsk hästägare tampas med minst 1 gg/år. Igår rapporterades det -8 grader i hemstaden. Det är väl bara att ge upp och sätta på skiten. De år jag lyckats tajma ihop broddningen och byte av skor är höjdpunkter i mitt liv! Annars är det alltid MINST en och en halv timme till att pilla ut grus och annan skit som envist bosatt sig i hästens skor.Jag vet att det finns pluggar, men jag har inte tyckt att det fungerat. I år såg jag faktist dock en grej som jag ska prova tills nästa år. Det var enkelt med skumgummipluttar som man köpte billigt. Funkar kanske bättre än bomull och plast? 

Kommentarer
Postat av: stina

Lite anvens på broddningen:)

Hur rullar det på annars då har det börja ulla sig i pälsen på han....

2009-11-02 @ 12:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0