Dags att skärpa sig!

Nu har det varit alldeles för slappt från min sida i ända sen nederlaget vid SM. Dags för skärpning. Sagt och gjort så rivstartade vi efter min senaste hemkomst med två hoppass i rad. I går (efter att de just gjort en djupharvning i manegen) och idag. Fredagen var väl inte vårt mest lyckade pass. En oriden häst med för mycket vila och skogsridning i bagaget gör att man får ligga som man bäddat. Vi hoppade bara lite enkelhinder och rullade lite på volt på ett räcke. Det räckte i det djupa underlaget. Eftersom det har hunnit växla om till mer eller mindre vinterkyla medans jag varit borta har det också resulterat i att hästen ser ut som en björn i pälsen. Trots att det inte är allt för länge sedan vi klippte bort allt hår. Så det tog inte lång stunde innan hästen var rejält svettig. Så inför dagens pass så visste jag vad som väntade och valde att fuska lite och rida fram på gramantygel. En något mjukare häst gjorde ändå inte att jag kände mig så mycket mindre ringrostig. Vi hoppade några bra övningar som Elle luskat fram och höjde sedan upp ett räcke för att få lite höjdträning som både hon och jag behöver. För min del så känns det att jag inte hoppat på ett tag nu. Måste få bättre flyt inför nästa helgs tävling. Vi avslutade med en styrketräningsseria med både studs och oxrar i. Det gick dock mycket bra och äntligen flöt det på lite mer. Men imorgon måste det nog bli ett nytt slagsmål med klippmaskinen...

Kommentarer
Postat av: EmmaBeata

Hejsan :) vad händer idag då?

2009-10-10 @ 16:40:00
URL: http://emmabeata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0