Nya ridvägar och bra lokalsinne

Idag var det milt väder och uppehåll så jag passade på att rida ut i skogen på en lite längre tur. Kändes som om han borde få galoppera igenom kroppen efter helgens bravader. Hittade till min förtjusing lite nya vägar som till och med gick att rida runt(!) så att man slipper vända. Det kanske inte låter så stort men det är det :) Det är lite roligare att rida om man inte hela tiden behöver stirra på samma miljö hela tiden. Det enda problem är väl att miljöerna är ganska lika och det var ett antal stigar som korsade varandra så lokalsinnet fick sig också en träningsrunda. Det är verkligen nackdelarna med sandhed. Det finns inte mycket landmärken som man kan ta riktning på. När jag flyttade hit så var det inte bara en gång vi var ute och snurrade helt utan koll på vart vi var... men åter till dagen... Erik var rätt pigg och skuttade på. Kanske dock inte helt fokuserad och rätt hård i munnen. Det var inte dirket dressyrform. Men idag orkade jag inte bry mig utan vi hade en trevlig tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0