Sundsvall 24-25/10

Så åkte vi då till Sundsvall för säsongens sista tävling. Erik fick tillbringa de sista milen i transporten i totalt mörker för min transportbelysning ville inte fungera. Men det överlevde han och vi kom fram i ett stycke. På lördagen red jag två klasser (efter lite beslutsångest). Jag ville helst rida 1.30:n men det kändes lite saftig att rida den som första klass. Så jag hoppades att han skulle orka både 1.20 och 1.30. I 1.20 var han riktigt fin men lite spänd. Vi 0/0:ade och placerade oss på 3:a. Så inför 1.30 kändes det bra. Dock när jag började rida fram så kände jag att han inte riktigt svarade på mina hjälper utan stumnade lite. Så jag försökte att hoppa fram så lite som möjligt, Men han var otroliogt fin i sprången. Vi kom in på banan och de två första hindren gick rätt bra men sen glömde jag vägen på andra linjen och red på istället för att bromsa och vända så Erik hade ingen chans att lyckas rycka upp benen. Sen började hans krafter tryta och inför sista linjen så var det en tajt sväng till en trippel som jag försökte ta ut vägen på men det fanns inget tryck alls i honom mot hindret. Jag tror han hade tänkte stanna men ändrade sig i sista sekund och hoppade nästan stillastående, räckte såklart inte över och landade på bakbommen... Så jag fick lägga en volt för att komma på de två sista hindren. Vi fick totalt 16 fel men jag är ändå nöjd med vad han presterade och han ställde verklig upp fast än han var supertrött. På söndagen red jag bara en klass, 1.20bed A:0 för att han skulle få ta det lite lugnt. Han kändes lite trött men dock piggare än i 1.30:n. Jag bestämde mig för att inte svänga så snävt utan försöka ha ett bra tempo istället och inte flyta ut i svängarna. Det lönade sig och vi vann! Kul sätt att avsluta säsongen på. Förhoppningsvis kan jag lägga ut lite bilder snart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0