Träningsprogram

Nu när säsongen är över så har tankarna börjat vandra så smått på nästa. Ock såklart, upplägget dit. Förra vintern tränade vi hoppning 1 ggr/veckan + ett pass markarbete. I vinter har jag inte samma ekonomiksa möjligheter att träna för tränare utan får förlita mig på vänner istället. Det är tur att man står uppstallad på ett ställe där det finns mycket kompetens! Men jag funderar om jag ska försöka exprimentera lite med styrka och kondition och försöka göra ett funktionellt grundtränningsprogram fast åt häst under dec och januari. Mycket styrka och grundteknik, för att sedan komma ut i en konditionsfas i februari och förhoppningsvis starta säsongen i mars. Var på en föreläsning förra veckan om just detta träningssätt men för humansidan och det var mycket intressant. Återstår bara att se om man kan klura ut bra övningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0