Vår i luften (och snö)

Tänkte att jag skulle passa på i helgen och städa ut vintern. Tvätta täcken, mocka i hagen, städa i skrubben (det lilla utrymme vi har på hippo att förvara våra saker), ta hand om transporten - byta däck, fixa lampor, skura ur... osv. Hann faktiskt med ganska mycket av detta och till råga på allt även rida min fina häst! Vet inte om han också har vårkänslor men fin så det stänker är han!

Började fredagen med ett litet dressyrpass. Var rätt trött, kom inte ut till stallet förrän halv åtta så därför tänkte jag att det fick bli en lite lugnare sejour. Det gick rätt bra. Red på den numera rätt framtinade utebanan. Så det var rätt härligt!
Lördagen inleddes med ett tidigt hoppass. Ridhuset var bokat för träning och de hade lämnat en liten bana som jag snurrade rint på. Hindren fick ligga på 1m till 1.20. Det kändes rätt ringrostigt till en början men en del finare språng fick vi. Jag skulle dock behöva hoppa mer och oftare för att inte bli spänd själv. Efter hoppningen var han superavslappnad och väldigt härlig att rida.

På söndagen hoppade vi en lydnadsbana från senaste nummret i ridsport, med både trav och galopp. Ska lägga ut en skiss sedan. Men det gick så fantastiskt bra! Han var avslappnad redan på uppvärmningen över travbommar (vilken han aldrig brukar vara) och mitt enda problem var egentligen att han högg lite på vissa hinder och inte ville ta bromsen riktigt. Men genomgående var han väldigt avslappnad utan att tappa sina bakben. Så det var bara att passa på att njuta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0