Galopp!

Igår var vi ute och red en riktigt lång sväng för första gången på riktigt länge! Var borta över 1.5 h. Erik till och med slappnade av på slutet. Annars denna vecka har han varit rätt laddad och så fort man tänkt tanken på att eventuellt fatta galopp så har han studsat iväg på lätta ben. Så det var skönt när tremeraturen äntligen steg till -5 så vi kunde vara ute en längre stund. Har även jobbar honom lite på graman just för att han är så pigg och tittig. Så fort det prasslar det minsta någonstans så har jag två öron som skymmer sikten. Vilket kan vara rätt irriterande. Så i tisdags gick han med graman och jag red dressyr på en rätt oplogad väg som jag hittade. Fick rida fram och tillbaka (den var väl typ 500m) men kunde hobba honom lite mer ordentligt för fösrsta gången sen vilan. Det känns verkligen kul att börja komma igång igen. När vi har flyttat och transporten är framskottad så ska jag försöka ta mig till ridhuset och hoppa lite.

Idag var det dock tillbaka till kallhålet och när jag steg upp så visade siffrorna -18. Jättehärligt. Så eftersom han gått ter dagar på raken så unnade jag mig att inte frysa ihjäl i sadeln utan nöjde mig med att pyssla om hans mugg. Det ser bättre ut men det vill inte ge sig.

Om ni undrar över frånvaron av bilder så är det min mobil som är trasig. Iväntan på ny så blir det lite bildfattigt. Men det ska bli bättring inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0