Ridhuset äntligen!

Igår fick jag hjälp av min snälla medryttare Jeanette att lasta in pick och pack i transporten och tuffa iväg till ridhuset för första gången sen oktober. Det gick rätt bra förutom att Erik protesterade mot att gå in i tranporten. Kan ha att göra med att han nyss fått byta hem och inte riktigt har hittat sin plats än. Det gör honom alltid lite jobbig då han springer runt och gnäggar och stressar upp sig i boxen. Men vi fick oss iaf iväg.

Efter lite velande från ridklubben ( först var alla lektioner inställda för det var teori sen var bara några det och sen var det bara en) och en väntan på 30 minuter, var vi äntligen inne! Jeanette fick trimma runt lite på graman medan jag byggde upp en serie som erica tipsat skulle vara en bra kom-igångövning. 

Hoppade travbom- 3m-kryss-3m-kryss-6m-oxer-3,5m kryss.

Han var fin och rätt mjuk för att vara första gången i ridhus. Hoppade riktigt duktigt även om han tyckte att det var lite jobbigt att runda språnget när vi höjde oxern. Men fick en jättefin serie på slutet där han gick lugnt och stadigt genom hela. Tränade också lite lydnadsdressyr med förflyttningar och vändningar. Tror han tyckte att det var rätt kul att få arbeta på riktigt igen.

Idag tog vi det därför rätt lugnt och jag tömkörde honom bara lite lätt på banan i låg form och mycket jogg.
Tror han trivs rätt bra i sitt nya stall. Han gillar sin stora hage men saknar nog sin hösilagebal. Han blir nu väldigt glad när man kommer med mat och han tillbringar mycket tid med att gå runt och gräva upp gräs. Fast det är bra för då rör han på sig. Nu är det bara muggen som jag hoppas vill ge sig. Zinkpasta fungerade dåligt så nu blir det att göra en sväng på apoteket igen och se vad mer de kan erbjuda....

Istället för flashiga hoppbilder så fick det bli bilder från hagen...
reprisbilder... men inte så länge till för nu ligger min nya mobil på posten. (elller på klädaffären, där man i kramfors hämtar posten...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0