SRK

och en manege. Så härligt! Men julen har faktiskt börjat mest med uteritter ändå. Julafton är väl ändå en typsik uterittsdag, särskilt nu när jag kunnat rida hem till mamma och pappa och hälsa på. Så det var exakt det vi gjorde. En liten barbackatur hem för att önska God Jul. Väldigt nostalgiskt. Det var en hel del jular som vi tillbringade i stallet...

på juldagen skulle jag ut och rida med min gamla tävlingsgrupp, dock gjorde omständigheter att det bara blev jag och Emma men vad gjorde det när man har trevligt sällskap. Det blev ett litet äventyr då jag bestämde att vi skulle försöka rida runt soptippen även fast jag visste att det var svårframkomligt... vilket var en liten underdrift.

Detta är en bild mamma tagit på hundarna innan det kom mer snö och då får ni tänka er hur höga ett par flattar är.


Detta är erik på väg ner för backen... Det gick inte att rida utan vi kröp.
För att fullända ridturen avslutades backen med att någon idiot hade skottat upp en snöhög mitt i vägen som inte gick att gå runt. Någon hade dessutom ställt sin bil bakom. När vi försökte lista ut hur vi skulleta oss över så började någon också att skjuta på banan. Vilket iof gjorde att vi tog oss över illa kvick. Det bestämde Erik. Vi bröt ingenting och vi trampade inte loss något - rätt otroligt för att vara min häst.

Igår så passade jag på att hoppa lite. När vi kom till manegen så var det redan folk som byggt lite övningar som vi fick haka på. Det passade oss rätt bra för det var lite lydnad och någon serie. Det började lite stelt men i slutet var jag riktigt nöjd. Då kändes han faktiskt rätt mjuk. Så nu blir det lite nötande i manegen så vi har något att utgå från när vi kommer hem igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0