Emma-kurs, blåsor i händer och allmänna sakvsår....

Tur att det  inte var jag som skulle köra till Kramfors på söndagskvällen för rätt mör i både huvud och kropp var man nog. En jättenyttig kurs med mycket feedback på både häst och ryttare (mest ryttare), precis som det ska vara! Väl värt pengarna.

Vårt enda problem var att det var väldigt mycket trav. Det är ju kanske inte vår bästa gångart. På lördagens pass v ar det markarbete med dressyrinriktning och mycket nedsittning, vilket kändes dagen efter. Erik var rätt spänd, jag brukar ju galoppera i början för att få loss honom bättre men det hann man inte. Så det var bara att rida så att svetten lackade (vilket den gjorde!) Allt finns p åfilm och jag hoppas att jag ska kunna lägga vantarna på materialet så småning om. Mycket travbommar och många vändningar och ibland kändes det som om jag satt på ett kylskåp. Tillslut lossnade det dock och han var fin!

På söndagen så var det med hoppning men mycket travhoppning och serier. Återigen, inte vår bästa grej men här överraaskade erik och presterade riktigt bra tills det bliv lite högre och han började tycka att det var väl jobbigt. det kändes också att det var stelt för honom efter lördagen och jag fick gå ifrån under uppvärmningen och galoppera honom för att han skulle få mjuka upp sig. Men jag är nöjd med vår insats även om edt finns tonvis med grejer att förbättra.

Idag har Malin rapporterat att min häst sov sig igenom en "häst-vid-hand" visning som de hade med skolan. Stackarn, all travhoppning gjorde sitt. Men det var bra att han fick sig en riktig genomkörare :)



Trötta ögon efter kursen...


Kommentarer
Postat av: Erica

haha, jag är också lite mör... red dressyrlektion idag för Lea. Hon är hård och jag är inte van =P

2010-01-26 @ 00:31:42
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0