FinErik!

Hemma igen efter första veckans arbete. Rätt skönt att få träffa sambo, häst och vänner. Eftersom jag kom hem tidigare än beräknat så skyndade jag mig ut i stallet i hopp om att komma hem i vettig tid. Red dressyr på en pigg Erkan som var rätt jobbig innan han gick med på att det var jag som skulle styra. När vi väl var överrens om den detaljen så var det inga problem. Han var superfin! Dock kom jag inte hem så tidigt som jag hade önskat. När jag ridit klart och pysslat om erik så var det bara intag av de andra hästarna kvar. När jag då tog in damerna så lyckades en av dem (inga namn nämda) fastna med grimskaftet i dörren när jag skulle ställa upp den för att vi skulle passera, få panik och slita lös hela dörren. Tack och lov skadade sig ingen förutom dörren och grimskaftet. Däremot tog det en eländig massa tid att få på dörren igen eftersom den var ordentligt skev. Tur att jag inte var själv...  Men jag tog mig hem tillslut!

på lördagsmorgonen var det såklart dags för morgongympa igen så det var bara att masa sig upp. 
Vi hoppade detta:

Linjen börjar med studs och övergår sedan till kombination. Jag är inte helt säker på avstånden för jag var inte med och byggde en det var ett galoppsprång emellan. Vi var några stycken och jag fick mycket bra tips och hjälp vilket gjorde att mot slutet kunde jag rida på övningen i böda varven utan att han la sig mot vänsterskänkeln när vi kom i vänster varv. Han har ju en tendens att lägga sig i kurvan och inte vilja galoppera igenom. Men jag kunde sitta av och känna mig riktigt nöjd! Det är så roligt!   
Sedan gick jag och Maria ut och försökte få Busen att ställa upp på ett födelsedagskort till Elle... med det var lättare sagt än gjort                                                 



Jaja... efter mycket om och men så gick han med på att låta oss få en bild. Och hans matte blev glad...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0