Markarbete (det är ju lördag)

Uppe med tuppen (inte riktigt men det kändes så) efter som man har så pigga och glada stallkamrater! Vi hade tur idag då det redan var frambyggt en hel del hinder och det enda vi behövde göra var att modifiera som vi ville ha det. Så det var en trevlig överraskning. Idag hände följande...

Vi red övningarna var för sej och blandade dem som framridning sen satte vi ihop en bana som gick:
Vänster varv över travbommarna längst till vänster, sedan höger sväng och anridning på travhindret med bommar. Efter det så var det en bruten linje på okänt avstånd till tre studs med hinderstöd och 3 m imellan. Direkt efter i nästa hörnpassering hade vi lagt tre galoppcavaletti med tre m och den mittersta var upplagd på mellanläge på klossarna och de två yttre på lägsta. Sen in på diagonalen och hoppaoxern och sedan avslut på travbommarna i höger varv!
Ritningen är inte skalenlig men det är som det är...


Det gick bra för både mig och Elle och böjda och glada bytte vi sedan häst och jag fick för första gången på flera år hoppa en annan häst än erik. Det var askul och väldigt nyttigt, herregud vad man blir hemmablind på sin egen!
Trötta och nöjda hästar och mattar...

Såg dock efteråt att erik var lite svullen i ena ögat så det måste jag hålla lite koll på. Hoppas bara att han råkat få något skräp som irriterat så det inte ska börja jäklas nu när jag ska bort...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0