Sista dagen som arbetslös.... och det hänger på ett öga.

När jag kom till stallet idag så hade jag tänkt rida och smöja upp alla grejer innan Malin ska ta över. De planerna grusades snabbt när jag väl kom till stallet. Jag hade en pirathäst vars ena öga var både svullet och lite rött. Satan! Varför händer det alltid när jag ska bort. Oftast brukar det vara balltramp eller tappskor men nu var det ögat.


Det sjuka ögat


Det friska ögat...

Dock har det inte runnit så mycket ur ögat som det ser ut utan det är jag som hällt koksalt där. Men ändå!! Jag och Elle red iaf ut till I20 och hittade en alldeles lagom plogad väg som vi kunde släppa lös våra busfrön på. Mycket härligt i solsken, mild vinter och härligt underlag! Allt tjafs gjorde iaf att jag fick hoppa över att smörja och istället skydna iväg till apoteket och köpa med ögonskölj. Så får vi se om Malin måste ringa veterinären eller om han klarar sig med det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0