Träning för mig själv...

Nu när jag inte har varken häst eller hund på veckorna så är det positiva att man verkligen får tid till att träna själv. Så nu tänkte jag att jag skulle vara i toppform till våra nationella hemmatävlingar i april.

Började i måndags och var och åkte skidor tillsammans med sambon Malin som varit tävlingsskidåkare förut. Mitt andra åk i vinter och spåret bestod i stort sett bara av backar och klättring. Jag har bara skateskidor och kände efter några km att jag definitift måste träna mer! Luften bara brände i strupen och samma känlsa i låren. Avstod ett andra varv med en tanke på dagen efter. Ville inte bränna ut mig för hela veckan :)

Igår så köpte jag kort på det lokala gymmet. Inte speciellt stort men det finns iaf ett gym. Och jag har numera kort. Så det var bara att köra igång. Hängde även här på Malin och det märks att hon har mer timmar än jag. Betydligt bättre ork. Men nu får man ju ge det några veckor så ska nog formen komma tillslut. Vi planerar att varva skidåkning med gym så när vi gymmar så blir det kring 10 rep med lite tyngre vikter istället för förbränning. Det ska bli skönt att komma igång och känna sig tränad igen. Behövs när man åker så mycket bil som vi gör nu.


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej Anna

I går var Dino väldigt nyfiken och sällskaplig då dom var hos oss och han och Figge går utmärkt ihop medans sur Zorro morrar .

Zorro blev så sur på mig då jag sa till honom så han låg hela kvällen i vårat pysselrum.

Dino snarkade så hela huset skakade.

Ha det bra

2010-01-20 @ 14:32:40
Postat av: Anonym

Mysdino! det är bra att de går ihop. Bra för honom att ha nått att göra så han tröttar ut hjärnan :)

Nu är det ju inte så länge kvar tills vi ses

2010-01-20 @ 21:30:40
URL: http://annanenzen.blogg.se/
Postat av: Er

Nästa helg (30/1) är jag kvar i Piteå för det är kurs för Micke.. Hästarna flyttar söndagkväll, så det är nog bara Robin hemma om du kommer förbi huset. Vi får höras på tel :D

2010-01-22 @ 23:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0