Vallat hästar på forslunda...

I söndags fick vår ridtur en lite mer spännande uppgift. Hade tänkt rida ut och galoppera lite för jag hörde att de plogat upp en bana på forslunda. Men när jag närmade mig stallet där så stod det två hästar vid en hage och det såg lite konstigt ut. När jag kom närmare förstod jag varför eftersom de var utanför staketet och inte innanför... De kom istället i galopp mot mig och Erik, som såklart blev lite till sig. Men jag lyckades schasa iväg dem och fick tillslut fram telefonen för att ringa efter hjälp. Dock var ingen jag hade nummret till i stallet så jag fick ringa Malin, som går på Forslunda och be henne i sin tur ringa en av lärarna. Han skulle skynda sig dit men efter ett tag blev jag rätt less på att vänta. Det gick inte rida iväg för då följde de med. Så tillslut så började jag försöka driva in dem i en tom hage som stod öppen. Det gällde att ställa erik så att de följde efter men inte komma för nära för då sprang de. Och tillsist gick det! De kom in ihagen och jag kunde hoppa av och stänga. Så då red jag iväg för vid det laget var min häst hyperaktiv och vägrade stå still en endaste sekund mer. Så det var tur att vi kunde ta en ordentlig galopp sen.


Rymlingarna...

Tänkte att han skulle få jobba lite så jag red både där det var plogat och ickeplogat så han fick lyfta lite på benen. Det var bra med deras runda för man kunde ta sig runt till andra sidan av vattentäcktsområdet utan att rida igenom det. Så det blev en bra tur.

Nästa helg är det kurs för Emma Emanuelsson och det blir första kursen på länge. Både nervöst och riktigt roligt!

Kommentarer
Postat av: SANNAH

oj.. hästar som rymmer är ju aldrig skoj :D

2010-01-19 @ 10:59:08
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul med galopp ute. Har själv varit på en lång tur i jättedjup snö med intervallträning. Så himla härligt!

2010-01-19 @ 22:14:54
Postat av: Anna

Det är nästan det bästa!

2010-01-20 @ 21:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0