Hemma (typ) igen

Tilbaka i Kramfors. Det positiva är att jag får pussa på min häst igen. Det negativa är att min familj och vänner inte bor här... men men så kan det vara.

Veckan som gick var iaf toppen och jag känner att jag har en massa energi och idéer att spendera på jobbet. Stackars mina elever som måste vara med på alla mina påhitt. Men de gör de bra.

Skrittade ut idag. Kunde inte göra så mycket annat eftersom det är kallt, mörkt och hårt ute. Herregud vad jag längtar tills det är snö och att få låta Erikan gå lös i en galopp uppför någon av de miljoner backar som finns här kring nejderna. Hittade faktiskt en rätt fin väg när jag var ute ikväll. Den gick från en legda rätt upp i skogen med hyfsat underlag. Tyvärr så var det becksvart och trots min pannlampa så fegade jag när vi ridit en bit upp i skogen för jag inte hade en aning om vart vi skulle hamna. Men så fort det blir ljust så ska det utforskas!

Annars har jag efter lite rådfrågande av vänner, beslutat mig för att låta honom få en "viloperiod" nu i november. Underlaget suger och det känns helt meningslöst att dra in honom en gång i veckan och rida ordentligt och sen skritta resten. Så nu får han gå dank tills det kommer snö (hoppas den kommer fort) och bara skritta under denna period.
Tänk om man hade ett eget ridhus!


Det ska vá såhär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0