Motion a´la lågintensiv

Igår så tömkörde jag lilla hästen i den lilla paddocken. det gick sådär då underlaget inte var det bästa. Tyvärr hann de ploga efter första snön så att det inte riktigt är nog mycket snö för att få ett bra underlag. Men just nu finns det inte så mycket att välja på. Så för att han skulle få springa av sig lite överskottenergi så lät jag honom både trava och galoppera en liten stund. Och lilla hästen skuttade göatt runt tills han fick för mycket styltor...

Idag så blev det (återigen) en skrittur barbacka. fast det är rätt mysigt ibland att skritta där i snölandskapet och mörkret med endast en pannlampa som sällskap och påminnelse om civilisationen. Det har faktiskt kommit såpass med snö att det hänger grenar ned över stigen. Så det är nästan lite julstämning!

Tyvärr får mig hans bakben inte alls att känna någon julglädje. Hans mugg har blossat upp igen och det är rätt ordentligt. Började efter det att jag börjat introducera ett nytt foder för honom. Ska prova ta bort det igen, problemet är bara att hans gamla foder inte går att köpa någonstans...


Längtar efter att få sträcka ut i galopp på fina snöklädda vägar!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0