Nu startar vi igen! (trodde jag)

Bestämde mig för att det var dags på allvar att sätta igång Erik. Så igår red vi ut en rätt lång sväng iof med mycket skritt men lite galopp och trav hann vi allt med. Det var en mycket taggad häst och en inte lika road matte som skumpade runt som en hösäck i sin något otränade skepnad.

Tyvärr vill det sig inte riktigt för oss. Han har fått massor med mugg och inget jag gör tycks hjälpa. Idag när jag kom hade han svullnat upp i ena bakbenet och det är inte bra! Så nu provar vi hundens gamla medicin och pudrar i de sår som har blivit. Han har ett riktigt otäckt som ett snett snitt ovanför ballen. Fattar dock inte varför han får mugg nu? Det är ju snö, rent och fint... satans häst. Alltid nått.

Så det blev bara skritt idag och lite mindre svullet ben. Han hade iaf ingen feber. Så imorgon blir det att stiga upp och le för att fara ut till stallet så man hinner tempa sjuklingen innan jobbet drar igång. Kul!


Ett st matte på träningsläger. (tur hhon är i bättre form än hussen iaf...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0