Snö på begäran och nya öron

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig... Visade sig just vara sant. Otroligt härligt med all snö om den nu får ligga kvar. Vi har mer än en dm just nu och jag hade gärna varit ute och provridit- men...

Idag hade jag tid på Sollefteå sjukhus för utprovning av hörselskydd. Eftersom det ligger 4 mil från kramfors inåt landet och mitt jobb ligger 2,5 mil mot kusten så tänkte jag vara lite smart och mocka åt erik innan jag åkte till sjukhuset så att jag skulle slippa åka tillbaka sen. Då hade jag dock inte räknat med snöfallet och kramfors kommun.

Åkte i god tid från skolan. Vägen in till stallet var inte plogad men jag hade redan svängt av så det var bara att gasa. Kom mig fram till stallet fast tyvärr är stallplanen en enda lång backe vilket jag insåg redan innen det hände att där skulle jag fastna. Det gjorde jag också. Ordentligt. Tog mig 30 min att få loss bilfan. Jag var så otroligt less!! Var tvungen släpa ut Stallägaren och ändå fick vi inte lös den förrän vi fick extra hjälp av en skolelev som vandrade förbi.

Lagom svettig satte man sig i bilen och åkte mot Sollefteå den väg mina kollegor beskrivit som närmast, bara för att inse att den knappt var plogad. Vände och körde tillbaka och tog vägen genom kramfors som ändå var hyfsat plogad.

Så hästen... han fick vila idag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi kommer ju i håg hur det var när du flyttade ner...ska aldrig klaga på skellefteås snöröjning efter att beskådat Kramfors!!!

2010-11-11 @ 14:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0