Helgen är över

Då var säsongens sista Umeåtävling avklarad. En spännande helg med både KM och min och ericas egen tävling. Vi bytte ju nämligen häst under lördagens 1.10... en mycket rolig upplevelse!

Erica startade först med erik. Efter lite inridning på framhoppningen såg det verkligen bra ut. Hon blir inte lika stressad som mig och det inte känns bra utan tog det lugnare och red ordentligt i grunden och de gick lätt till omhoppningen. Där satte hon fart och gick imål på en ledartid... trodde hon. Men tyvärr för ericas skull så hade domartornet missat att hon hoppade fel hinder och tog nr 13 2 gg istället för nr 9 och 13. Utesluten i omhoppningen. Otur för henne men tur för mig! Då var det bara att hålla i sig och styra runt lisel. Vi tog oss till omhoppning och där hade vi ett stopp. Det avr jättekul att prova en annan häst - det är ju typ 5 år sen, eller ännu mer sen jag hoppade en annan häst på riktigt. Men hon var betydligt starkare än jag trodde, erik håller ju nästan inget i munnen. Så i slutet av banan när hon blev i gasen så blev jag rätt låst i handen och vi fick några riktigt fula språng. Men över var vi och det är ju det som räknas :)
Sorry erica - bättre lycka nästa år.

På söndagen var det 1.20 för mig och gamla välbekanta Erik inklusive KM. Efter en kaosartad framridning gick vi in på banan och hade tre riktigt dåliga språng med titt på hinder och hosta innan vi kom igång. Efter det red jag bättre och han hoppade bättre och vi tog oss till omhoppning. Det var en A:1a så vi fick vänta ett tag innan den gick av stapeln. Men tills omhoppningen hade han verkligen kommit igång och han var så otroligt fin att rida. Allt blir så lätt! Så vi flöt över hinderna och knep en 3:e plac i klassen och 2:a plac i KM:et!
Duktig häst!

Sen ska Malin ha en stor eloge för att hon har tagit hand om Erik hela helgen så att jag kunnat pula på med tvätt och däck och annat som kommit i min väg. Bästa Malin 1000 tack!!



Bild från i våras...




Kommentarer
Postat av: Erica

Nu finns det filmer på min sida ;)

2010-10-20 @ 10:10:10
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0