Mot friskare tider!

Har sen förra tisdagen dragots med rejält halsont. Idag var dock första dagen jag kände en rejäl förbättring. Så äntligen! Passar också yppans då det är tävlingar i umeå i helge och det är ju roligt om man är lite pigg så man kanske håller sig kvar på hästen.

Drog in erik till Kfors igår för att hoppa och för att min nya medryttare skulle få trimma lite. Det är helt underbart vad lättlastad han är nu för tiden. Peppar peppar, jag lastar alltid själv och det har inte varit några problem alls. Trots kramfors kommuns väldigt undermåliga vägar. Det är meningen att man ska ha bättre stötdämpare och nyare bil än vad jag har... Iaf blåste det som vanligt väldigt mycket och det var en häst med rätt splittrad uppmärksamhet. Mörkret hann även sänka sig över nejden och vi hoppade i elljus för första gången denna termin (men knappast sista). Han kändes väldigt spänstig men inte så eftergiven då han studsade fram på stela ben. Men han fick sin motion i alla fall. upptäckte också att jag måste klippa eländet igen då pälsen på bara 2 v har växt ut med en helt makalös fart.



Idag har det blåst storm. De stängde till och med höga kustenbron. Vi har även sett lite snö även om det inte var något som fastnade på marken. Tog beslutet att tömköra på volten istället för att bege mig ut och rida. Kändes som om en ridtur i skogen var dömt att misslyckas med.


Upptäckte även en annan sak då jag för en gång skull var hemma rätt tidigt och hann springa in på affären för att handla sopsäckar. Nämligen detta...




Är inte det väldigt tidigt? Nu får de väl ändå ge sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0