Resumé Sundsvall

Jag, Sambon och erik packade oss i fredags iväg till Sundsvall för en trevlig hästhelg med besök hos sambons släkt. Tävlingen hölls lör-sön men efter förra gången i sundsvall tänkte jag då inte åka samma dag som jag ska tävla...

Lör
Red bara en klass - 1.20. Är nöjd med grundomgången. Han kändes fin och jag tycker att jag höll ihop honom rätt bra över hinderna utan att börja flamsa. När vi sen kom till omhoppningen var jag ruskigt taggad och gasade på rätt bra in över en tvåkombination och hamnade lite ur balans. Forstatte sedan en väldigt snäv sväng på en trippel där han hoppade mig helt ur sadel (har faktist inte hänt på mycket länge). Tappade båda stigbyglarna och hamnade på halsen. Lyckades dock kravla mig tillbaka men återfick bara en stigbygel vilket gjorde att koncentrationen var sådär... Hoppade resten av banan men var inte riktigt i balans. Försökte kapa ett galoppsprång på sista linjen men var för obalanserad så vi fick in 5 1/2 och han gjorde ett av sina berömda "erikhopp" och räddade nollan! Vi fick trots en dålig tid en 8:e plac.

Sön
Ville rida 2 klasser så jag red 1.10 och 1.20. Trodde att 1.10 sklle flyta smärtfritt men han var helt oinspirerad när vi kom in på banan trots att han kändes taggad på framhoppningen. Gick "dresyrfint" över hinder och var inte alls framme och vi hade 2 pet. Så jag hann jobba upp lagom med ånga till 1.20 då det blev betydligt mer fart. Är väldigt nöjd med grunden men jag känner att vi måste öva mer på omhoppningarna. Nu blev det mer att jag bromsade och gasade istället för en jämn fin galopp. fast det var också vår första innetävling och Sundsvalls ridhus är inte stort.... och har en väldans massa hinder på banan. Ni som tyckte det var trångt byggt på våra nationella hemma, släng er i väggen.



Jaja. Är ändå rätt nöjd. kände mig inte höjdrädd alls utan 1.20 känns väldigt stabilt igen! Det är kul.
Nästa tävling blir hemma i Umeå och då blir det årets största prestigekamp då jag och Erica ska rida om äran i 1.10klassen på lördagen. Som i alla stora finaler blir det då hästbyte... så det kan ju bli spännade :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Nej jag har inte hunnit än, men jag skaaaa.... Lördagsduellen i 1.10 blir grymt spännande ju! ;)

2010-10-06 @ 23:18:41
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Pappa

Ska ni inte använda din Henrietta och Ericas, vad nu Ericas träpolle hette.

2010-10-07 @ 17:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0