Trött....

Hemkommen från sthlm och en 30-årsfest sdom hette duga. Tack Madde och Ante för en mycket trevligt kalas! Dock har man nog aldrig sett så gräslig ut efter det att man har fixat sig. Är glad att jag inte hade mina tonårsår under 80talets mitt. Hämtade Dino från sin "barnvakt" sent igårkväll och det var en trött liten vovve. Han har bott hos en trebarnsfamilj och haft fullt ös. Men jag är tacksam att det gick bra och att de kunde ställa upp så att jag kunde åka bort. Det är nyttigt för dino att härdas lite med små barn och så fick han ju ha en alldeles egen 11-åring för sig själv.

Erik har stått och dammat under helgen, han har både blivit långhårig och fetare. Så idag hade jag tänkt att jag skulle få åka in till kramfors och träna. Men jag kände mig i slutet av dan alldeles för sliten för att orka med några stapatser untan det blev hemmaträning istället. Dock har jag fått tillåtelse att rida i en av hagarna så att jag har lite mer yta att tillgå. Gjorde lite galoppträning i uppförsbacke innan jag avslutade med att ligga och trimma i galoppen på en större volt. Han kändes fin när han väl kom igång. Det gör honom gott att gå ute i stor hage igen. Efter ridturen var han så löddrig mellan bakbenen att svansen hade klibbat fast mellan benen. Det har nog aldrig hänt innan. Jobbig att springa uppför med hömage.

Jag måste ta mig in till kramfors men det blir nog onsdag. Sen bär det ju av till hudiksvall i helgen!


erik och Wilma


En av de boende på gården


Wilma -eriks hagkompis


skönt att rulla sig efter en hård ridtur...


Tidig morgon i dimman


Och så...

Hemskheter i sthlm....




Bästa brudarna!


jag, britta,hinken,matte, madde,anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0