Umeåhelg och vildhästen från klippiga bergen....

Efter en krasslig vecka med mycket vila för erik blev det ju ännu mer vila när jag åkte hem utan honom för att hjälpa till på de nationella tävlingarna hemma. Eftersom jag var totalt pank tills idag så var det inte tal om att tävla själv. Helgen började med reng, regn och åter regn.... Jättekul att stå parkeringsvakt! 8.00 lör morgon

Det bara öste ner...
Men annars var helgen rätt bra. Tittade på lite hästhoppning, det är ju alltid kul när erica tävlar och hann sedan umgår ovanligt mycket med min sambo eftersom jag inte hade någon egen häst med mig. Vi lyckades till och med äta en mysig middag ihop. (fördel att ha en sambo med kulinariska färdigheter). Jag gjorde efterrätt- slarvade som vanligt lite och fick, istället för små söta bakverk, jättevulkaner... jaja.





Kramfors

Sen när jag slutligen kom hem till kramfors så möttes jag av Vildhästen Erik.

Vildhästen Erik har bott hela sitt liv i klippiga bergen så han springer obehindrat upp och ner för alla backar som kommer i hans väg. Han är långhårig och har en unken lukt av utepäls. Han är täckt av lera efter att ha vandrat på stäppen i flera dagars regn. Han skyr människor som pesten för han vet att det innebär fångenskap, något han inte står ut med. Han har sin lilla flock - den inte så ystra Wilma som inte heller vill springa lika mycket som Vildhästen Erik, fast han biter henne i rumpan.

Så uppgift nr 1 blev att försöka fånga Vildhästen Erik. 
Misslyckades med det.
Fångade istället icket så vilda Wilma.
Lämnade Vildhästen Erik i hagen skriandes efter sitt sto och tog henne till stallet. 
Hämtade den nu ledsne Erik som uppgivet lät sig fångas.
Tog in honom i stallet där de gnäggade till varandra som om de aldrig sett på 100 år.
Tog ut Wilma igen, lämnade Vildhästen Erik stegrandes i boxen.
Gick tillbaka för att tämja Vildhästen Erik - gick rätt bra, tämkörde 40 min och red sen ut barbacka.

Har anmält mig till Sundsvalls tävlingar nu till helgen så det är av största vikt att hästen är hanterbar till fredag. Får se hur det fortskrider.


Vildhästen Erik måste hållas fast för att hamna på bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0