Tävling i Timrå!

Äntligen. Det var inte menat att det skulle bli ett så här långt uppehåll.

Sofia följde med och startade honom i 1 m som tack för hjälpen. Det gick riktigt bra och de knep en andraplacering. Sen följde en lång väntan tills det var dags för 1.20. Erik kändes rätt matt. Kan ha varit många orsaker. Att gå 2 klasser, att det var äkta värme i luften- typ årets första riktiga vårdag eller att han inte var riktigt i form eftersom han har varit skadad. Vet ej men han vär ändå riktigt fin även om han inte orkade vara särskilt explosiv. Han var mjuk och fin att rida och alldeles perfekt i handen. Då är han så lättriden! Vi hade en bra rytm och känsla runt hela banan men han var i och plonkade i flera bomar och på slutet fick jag lägga honom stort på en oxer in på en linje med ett räcke. Det resulterade i att vi kom i rätt bra fart och då det var sista innan omhoppningen tänkte jag att jag skulle kapa ettt galoppsprång och låta honom gå stort på räcket med men då blev det för flackt och vi rev. Synd, för det var bara två nollor i klassen.

Så vi packade ihop alla våra grejer och just som jag ska betala och allt är klart inser vi att jag fortfarande ligger på placering- trots 4 fel. Så det var att snabbt hitta åt Sofias kavaj och hjälm och springa in på prisutdelning. Min kavaj var inlåst i tävlingsskåpet tillsammans med allt annat och inlastat och klart i transporten... men så kan det gå!

Sen kånkade vi hemåt ändå nöjda och glada med två rosetter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0