Dags att skala av hästen fåraklädseln!



Vilket började ok. Min klippare måste nog byta blad snart och jag behöver köpa mer olja till den men annrs så. Målet för dagen var att klippa halva hästen eftersom jag inte hade någon liten trimmer utan bara min stora bullriga. Jag behöver den lilla om jag ska kunna klippa honom i virveln. Han har en mycket aktiv nerv där som gör att det rycker = anna kör fast klipparen i skinnet. Men med den lilla så rycker det inte lika mycket.

Tvärr så kan det vara så att jag nu förstört ännu fler områden för jag råkade nämligen klippa honom mellan frambenen också så att det blödde. Han var inte likte förnärmad. Stod och blängde på mig så långt mot väggen som han kom (vilket inte är långt, stallet är ju mycket litet). Så resultatet blev att jag har lämnat en mycket lurvig kant vid bakre delen av magen samt en stor tofs mellan frambenen. Men jag ska ta tag i det där så snart jag köpt mer olja :)

 

Stackars häst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0