Film från dag 2 och sammanfattning

Erik på Niklasträning dag 2 from Anna N on Vimeo.

Tur man har pappa som kan filma med min mobil. Det tar lite tid att ladda upp videoklippen så dag 1 är på G men det är inte riktigt klart än.


Dag 1
Bestod av tre olika linjer. Först jobbade vi hästarna i trav och galopp på en planklinje där vi la volter mellan planken. Volten skulle vändas av så nära det plank som man red an mot som möjligt. Erik är ju dock en smart gammal räv och det dröjde inte ensa två gånger innan han listat ut vad som förväntades av honom och slutade dra  mot hinderna. Men han var fin och lugn. Sen hoppade vi en räckesserie med ett galoppsprång emellan. det blev lite styrketräning och erik tyckte att det var lite jobbigt när han höjde upp. Han fick gå om några gånger så att han kom igång i arbete. Sen avslutade vi på en linje med oxrar och två galoppsprång mellan. Det var lite längre avstånd där så att hästarna fick länga sig lite. Men han kändes fin och vi hade inga större svårigheter. Erik benämndes som trevlig, klok och härlig :)

Dag 2 hoppade vi iaf fram på en linje med plank 16 m oxer 16 m plank. Erik har ju lite problem när jag vill gå in och bestämma tempo och surar genom att antingen rusa iväg eller backa in i hindret. Så där har vi ju att öva på. Han backar gärna av på första så han kan öka och dra på sista när det blivit lite högre. Allt för att det inte ska bli så jobbigt. Sedan var det lite olika linjer som blev en liten bana. Mycket nyttigt att måsta rida  en hel bana och för mig att få hoppa lite högre även om det inte var några jättehöjder. Men jag måste ju komma igång med tanke på att det är tävling nästa helg. Men när jag rider bana och erik blir i gasen har vi lite diskusion och vem det är som kör egentligen. Erik vill gärna bestämma själv och gärna skita i att korta sig på jobbiga linjer. Så diagonalen ska jag bygga upp fler gånger och öva på för den var nyttig.


Kommentarer
Postat av: Erica

Ser ju bra ut det där =) Men vart är ljudet? tänkte man skulle få höra vad ni fick för nå tips ;)

2011-02-27 @ 01:27:46
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Anna

Det fungerade inte när jag skulle lägga ut det.... Vet inte varför. Fick bara upp "formatet fel". Men jag är inte riktigt kompis med redigeringsprogrammet än. Sen fick man bara ladda upp 1 HD video/veckan så den andra videon kommer inte ut förrän tidigast måndag..

2011-02-27 @ 09:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0