Första banan för i år!

hoppade vi idag. Gled in på en bokad hopptid med en tjej som jag inte känner :) Det gäller att ta för sig i Kramfors om man vill hoppa.. Skulle igentligen hoppat igår men när jag vaknade var det -29 så det kändes inte så kul att åka in till ett kallridhus. Han fick vila istället och så umgicks jag med sambon som körde på förmiddagen.

Men det var iaf jättebra då jag inte har hoppat bana alls i år. Det blev inga jättehöjder utan en runda på ca 1.10 men det kändes faktiskt rätt lugnt och sansat. Erik gjorde inga missar men jag vände ifrån några gånger då jag missade lite i avstånden. Men ändå bättre än jag trodde. Speciellt då han inte motionerats som han borde i veckan pga skoincidenten. Hoppade lite relaterat och brutna linjer och han var väligt lyhörd när vi väl kom igång. I början var han lite trutig och tjafsig i munnen som han kan vara när han inte är genomriden. Han ville inte riktigt jobba, men ju mer uppvärmd han blev desto mer jobbar han av sig själv utan att jag behöver ta någon fajt.

Enda missödet skedde vid hemfärden då jag satt och pratade för mycket med Fredrik (herrarna åkte andra åket i slalom) och bommade att ta fart ut från ridklubben. Det avr glashalt i bakcen och jag måste ta fart hela vägen från ridhuset och upp i backen. Jag körde bara normal fart. Det resulterade i att när jag nästan var uppe började däcken spinna och jag gled med erik i släpet bakåt. I början kunde jag backa men sen släppte det helt och jag kunde bara bromsa så att vi inte gled så fort. Släpet ställde sig på tvären ( på den mycket smala vägen) så jag kunde inte heller lasta ur. Så jag fick gå in i stallet och leta upp ett gäng starka hästflickor och be dem putta och tynga ner så att vi kunde räta ut ekipaget och så lastade jag ur erik och körde upp bilen och lastade honom uppe vid vägen istället. Så det blev lite action iaf...


Utan sadel... fast sadeln var med när vi hoppade idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0