Fredagsfika och Hovslagare

Har fått tag i en hovslagare! Yey!
Dock får berget komma till Muhammed för Mohammed orkade inte åka ut och sko enbart en häst. Så imorgon packar jag och erik in oss i transporten och åker till travet för renovering. Måste ändå tillstå att det var bättre att han tappade skon denna vecka än nästa. Då rider vi kurs för Niklas igen och så är det ju desutom så himla kallt i veckan att jag inte gråter ihjäl mig över att inte kunna rida.


                
    
                
   
Han vill verkligen inte vara med på bild! Preasley är betydligt duktigare...

Däremot så måste jag ta mig i kragen och beställa nya mineraler till honom. Det har varit slut ett tag nu och det är inte bra för hans hovar med uppehåll. Men som allt annat han äter så finns det inte att köpa i kramfors och jag glömde handla när jag var i umeå sist. Så jag får beställa från börjes...

Sist men inte mist så har jag och min klasskollega det prestigefyllda fredagsfikat denna veckan. Så nu har jag bakat hela kvällen två sorter (med tanke på allergiker) för att ge mig in i kaktävlingen som ständigt verkar pågå. Det är otroligt fina bjudningar ofta dessa fredagar så vibbarna ligger på att det är en form av tävling :) Det enda som kan tala till min nackdel är att båda recepten är oprövade kort. Så vi får se hur de smakar. Såg dock goda ut på bilderna.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0