Kallvädre...

har kommit till byn. Tydligen ska det hålla i sig hela veckan. Det började ju redan i fredags när jag skulle ta mig hem till umeå. det var ju dagen efter vi hade haft snöstorm och när jag körde över sandöbron såg jag detta mönster på vattnet


Fredag

Helgen har annars tillbringats i Umeå. Sambon och jag åkte på lördagen till Agnäsbacken för att åka lite skidor. Det slutade med att jag på ett mycket dråpligt sätt bröt ena knäet bakåt (eller nåt) och tillbringade resten av helgen haltandes på ett ben. Ibland känns det verkligen att man börjar bli äldre...

Nu är man dock tillbaka i kallhålet Kramfors. -26 när jag vaknade imorse (bättre än min gamla klasskompis Karin som hade -38 någonstanns innanför skellefteå). Det var en elevfri dag då vi istället lyssnade på föreläsningar och arbetade lite med nya kursplanen. Sen blev jag lite lat och lät erik stå för jag var inte alls peppad att enkom köra ut till lunde för att rida i kylan. Istället har jag varit en snäll flickvän och lagat middag och bakat till sambon som passerar på väg mot Östersund ikväll. Så Erik får vänta tills imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0