Sista manegetrimmningen och kallt igen!

Trodde termometern skojade när jag klev upp och märkte att det var -21, igen! Nu känns det som om -10 skulle vara en riktig drömblia. Passade på att åka in till manegen och trimma lite för det var sista kvällen jag hade möjlighet innan kursen drar igång till helgen.

Dock var han inte alls med på noterna - han var rätt lydig men väldigt oengagerad. Hoppade lite cavaletti med ett språng emellan och joggade travbommar på både böjt och rakt spår. La ihop de raka travbommarna till ett räcke men fick ingen respns förrän det blev ett hinder. När han kom igång och fick böja ryggen lite då äntligen lossnade bakbenen och började pendla. Men det satt så jävla långt inne. Jag hade ju inte tänkt hoppa något... men ibland får man vara flexibel.

Tog sedan sats för kung och fosterland upp för stallbacken men det var ändå nära att jag inte tog mig upp. Det slängde och for bak i bilen och stackar erkan måste ha dansat disco. Hoppas att de sandar eller gör något åt det, annars blir det till att lasta uppe på vägen och traska dit med hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0