Skor på och äntligen motion!

Äntligen blev det torsdag och erik fick på sig skorna. Lastade in honom i transporten och åkte iväg till travet och mötte hovslagaren. Erik var rätt fundersam vart han hade hamnat men jag tror han var så utråkad att allt var kul bara han fick vara ute. Efter det så blev det raka spåret till ridhuset - som var mörkt och tomt. Verkade bara vara jag som gav mig ute i kylan. Det passade iof bra för då fick erik springa runt lite själv medan jag bytte om från skoteroveroll till ridstövlar.

Själva ridpasset var en plåga. en stel och pigg häst som inte ville jobba utan bara springa, helst med huvudet så högt upp det gick. Efter 15 min gav jag upp och kopplade på gramanen. Då blev han iaf mottaglig för kommunikation. Jag hoppas att det här är något som går över nu när han får motion igen för annars blir det inte roligt på Niklas-kursen nästa helg.

            
            Erik i sitt julklappstäcke...

Idag fredag så passade jag på att komma ut och galoppera lite i den klara och friska luften. Ca -21 grader i luften och en sprakande solnedgång får man uppleva om man orkar sig ut. Men med skotermundering och mammas inköpta värstingstövlar fungerar det riktigt bra!


            

            
             Lycka är en oplogad väg!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Se där!! mamma har alltid rätt!

2011-02-19 @ 08:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0