Snöstorm och fräsch bil i snödriva

Det snöar! Ordentligt, så idag så passade jag på att rida ut en ordentlig sväng med Erik och våra stallkompisar Emelie och Kalle. Vi hittde lite nya vägar med riktigt bra underlag så det som var tänkt som en nödtur i blåsten utvecklade sig till 1,5 h tur med mycket galopp. Även om snön stack i ögonen och kinderna så var det riktigt härligt. Tur också att Kalle vär säker på hoven för jag litar inte på Erik när det gäller att hitta vägen. Han kan ju lika gärna ränna rätt ut i snödrivan.

 

Sur-Erik vill inte vara med på bild

Igår så fick Erik åka lyxtransport in till ridhuset för hoppträning med Sofia på ryggen. De skuttade en liten 90bana som genrep inför lördagens klubbhoppning och jag tror att de har en bra chans! Han är snäll min häst som inte bryr sig nämvärt om att det inte är matte som sitter på ryggen.

Och så var det bilen... Den har tillbringat hela dagen hos doktorn och har nu nya fina remmar i hela motorn plus en ny fin vattenpump. Tyvärr kostade allt det nya fina 2900. Men så kan det ju vara. Jag är glad att bilen ändå inte valt att strejka vid någon dikeskant. Fast idag när jag skulle hem från stallet så hade min bil parkerats om för den stod i vägen. OCh det hade också drivat igen så att vi inte höll på att ta oss iväg. Den är lite dålig på att backa i uppförsbacke när det är mycket snö min bil. Så vi fick hjälp av tre starka stallkamrater som puttade iväg oss. Så det var ju tur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0