Natthoppning

Det är jättekul att ridhuset inte blir ledigt förrän 21 på vardagar. Innan allt är bortbyggt och hästen hemtransporterad så är klockan en hel del. Igår var jag hemma vid midnatt. Men det är ok så länge det går bra.

Travade fram på bommar på s-båge där jag lagt tre i taget vilka skulle bli räcken så småningom. Han kändes helt ok även om han skulle behöva en ordentlig genomridning vilket jag intehaft motivation till i veckan. Sedan hjälpte vi våra stallkamrater att bekanta sig med ett hinder för första gången. Erik fick agera draghjälp och han tyckte nog att det var rätt bekvämt att hoppa ett litet pyttekryss fram och tillbaka. Sedan fick han gå på s-båge och det känns mycket bättre nu med bogarna. Även om det finns jobb kvar att göra så har jag mer koll på dem nu än vad jag hade i höstas. Så det går åt rätt håll!

Idag blir det uteritt i blian (+4 grader). Sen lämnas hästen i Jeanettes ömma vård medan jag åker hem till umeå över helgen. Möte på Hippo på söndag. Sen laddar vi om för nästa vecka!


Kommentarer
Postat av: Erica

Då är vi alltså två "natthoppare" nu =D

2011-01-30 @ 01:24:36
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0