Nyårs med extra present



Innan jag begav mig till umeå så fick jag lite hjälp av Erica att styra upp min ridning nu när det blivit väldigt mycket ensamridning. Fick skäll för bogarna- delvis beroende på slöhet och delvis beroende på bristen på böjning över lag de sista två månaderna. Nu måste det helt enkelt bli ändring och jag får ta mig i kragen och åka in två gånger i veckan och träna inomhus om jag vill få honom i form. Men det var väldigt värdefullt med hjälp och nu får vi helt enkelt trimma på det.

Nyår firades i umeå men tyvärr fick både jag och sambon en liten bonuspresent i form av magsjuka. Inte lika kul och efter att ha spytt en natt så har jag inte kunnat äta mat sen i söndags. Vilket resulterat i att jag inte har så mycket kraft i benen. Känns förjävligt att stå vid en manege och inte kunnat utnyttja det. Så jag släpade mig dit igår och red lite markarbete med studs på både rakt och böjt spår. Jättejobbigt sa erik men det gick ändå på slutet.

Nu hoppas jag bara att min mage vill sammabeta så att jag får äta lite vanlig mat! Har inte varit så fixerad på mat sen jag vet inte när... bara för att man inte får äta den.

Men hundarna måste motioneras i alla fall...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0