Debut.. check

Då var det gjort, debuten för i år. Dessutom var det verkligen en debut i ordets rätta bemärkelse. Erik har för första gången stått uppstallad i transporten! Det gick faktiskt över förväntan även om vi inte vågade lämna den utan tillsyn eller att han inte stod längre stunder än 40 minuter i stöten. Men för en häst som man fått hoppa in i bilen och köra iväg direkt man lastat förut så tycker jag att det är bra gjort!

Summering av klasserna då:

1.10 kändes helt värdelöst. Hästen var inte taggad utan lite seg och lite hostig. Det var varmt i ridhuset och man fick bara gå in när det var 6 innan. All övrig framridning fick man göra på bilvägen ute. Banan var väldigt lätt utan en enda svårighet och jag tror att det gjorde mig ofokuserad. Istället för att rida på nästa hinder satt jag och analyserade alla fel jag gjort och hips vips red jag helt fel väg. Försökte rädda situationen men red på fel hinder och fick lägga en volt... Inte så bra gjort.




Det kändes inte alls bra inför 1.20. Jag tänkte att han var för trött efter att ha åkt transport och inte fått någon uppstallning. Det blåste även extremt mycket vilket gjorde ditfärden lite vinglig och jag kan tänka mig att han inte kunde slappna av så mycket.  Men har man väl ålt dit får man väl bita ihop och tur var väl det för han hade laddat batterierna till nästa klass och jag var mycket mer motiverad! Han kändes riktigt pigg och jag fick så mycket bättre känsla. Det var en A:0a och därför fick han gå på i ett högre tempo och det tyckte han om!



Så det blev en 2:a plac och 0 fel. Så vi åkte hem nöjda och glada iaf. Det var skönt att känna att han hade gott om energi även fast han gick 2 klasser och hade åkt transport. Annars har han ju ibland inte orkat det när han rest samma dag. Men jag tror han är mer van att åka nu när vi åker så mycket till träningen.

Jeanette ska ha ett stort tack för hjälpen för utan henne hade det aldrig funkat att åka iväg utan att ha daguppstallning! Nu känner jag peppen inför resten av säsongen och jag hoppas att det kanske blir någon 1.30 trots allt. Jag måste bara peppa mig själv lite :)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Snyggt Anna och Erik!

Ni blir vassa i år !!

Jobba inte ihjäl dig bara.

2011-03-07 @ 19:37:07
Postat av: Karin Öhlund

Hejja Anna!!! Såg ju lekande lätt ut för er =) 130 klarar ni nog utan problem, ses om två veckor =)

2011-03-20 @ 14:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0