Nattridning, kvällsarbete och ett klipp

Sena kvällar gör att jag inte riktigt orkar sätta mig vid datorn och skriva. Jag har dragit in Erik till ridhuset och trimmat inför tävlingen måndag och tisdag. Hade även tänkt göra det idag men ett 12h arbetspass gjorde att orken tröt och jag bestämde mig istället för att göra bort klippningen av resten av hästen. (han klipptes ju bra till hälften förra gången)

Det började dåligt med en häst som nog hört att jag provkört klippmaskeinen i stallet och bestämt dig för att inte komma in. Med flygande man och svansen i vädret så galopperade han frustande runt i hagen och gjorde flera ganska imponerande hopp i djupsnön, allt för att undkomma mig... Tillslut lyckades jag på äkta cowboymanér mota in honom iett hörn och kasta mig till grimman. Det var länge sen vi lekte den här leken och jag hoppas verkligen att det inte blir en vana.

Efter ett tips(?) av en kär vän så provade jag denna gången också att klippa halva benen. (Hela benen är för mycket jobb). Det såg inte klokt ut. Ringde i panik och fick tipset att fixa det genom att klippa knäet och hasen också. Till min stora lättnad ser det lite mer normalt ut även om det inte blev helt bra (blir kanske inte det vid 22tiden på kvällen). Det underlättade också att jag hade mammas hundtrimmer som har ställbar längd vilket gjorde att det gick att jämna ut kanterna så att det "flöt ihop" lite bättre.


Det syns dåligt men "tops"benen är borta!


Kommentarer
Postat av: Erica

ser bra ut på bilden i af ;) Ge det en vecka så har det jämnat ut sig (eller så tänker du i af inte på det :P

2011-03-17 @ 20:30:02
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Anna

Kanske det :) Synd att det är tävling imorgon. Men det blir nog bra till nationella! En Staflundare ska aldrig klippa något eller någon (eller hur mamma?)

2011-03-17 @ 21:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0