Oj oj oj...

Tog ut min friskvårdstimme igår och begav mig mot Latberget för första gången detta år. Latberget är skidspåret där förra samboMalin näåstan tog livet av mig eftersom 5km spåret  fruktansvärt mycket uppför. Men solen sken och jag hade hört att det skulle finnas ett dagspår på toppen som var bättre. Så jag tänkte att jag åker upp till det spåret och sen tar en tur där. Parkerade alltså på samma ställe och påbörjade första km klättring upp.. vid 2 km övergick det från klättring till uppför och så fortsatte det... Jag var så himla lurad! ca 7 km rakt upp sammanlagt på ett pissföre som sög fast under skidorna och gjorde att jag knappt gled utför. Spåret var 11 km och ca 7 upp 1 rakt fram och resten ner. Det brännde i skinkorna efter all skejt och klättring. Så inför ridhuspasset var benen rätt möra.

Åkte sedan till ridhuset med Perik. Hoppade en övning som erica hade fått göra på sin kurs för Sylve och Peter med cavaletti och räcke med två galoppsprång emellan och tränade på att hålla jämn galopp och hyfsad form.

           

Tyvärr så har det blivit ett stort väderomslag, senaste natten var det typ 6 plus och det märktes på erik han hostade ordenligt i början och sen småhostade han nästan hela passet. Jag fick göra många skrittpauser. Försökte rida bort det och i slutet hostade han inte alls. Men det blir lite spännande att se hur han är på lördag då vi tävlingsdebuterar för i år. De får sova med öppna stalldörrar tills vidare.

När jag körde hem och skulle svänga in till våra hus kring 23.15 snåret blev jag lite förvånad då jag mötte dessa...

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0